Politica de confidentialitate

CUPRINS:

  1. Informații generale
  2. Categorii de date cu caracter personal prelucrate
  3. Scopurile prelucrării datelor cu caracter personal
  4. Temeiurile prelucrării datelor cu caracter personal
  5. Durata prelucrării datelor cu caracter personal
  6. Transmiterea/  dezvăluirea datelor cu caracter personal
  7. Drepturile dumneavoastră
  8. Cum protejăm datele cu caracter personal
  9. Actualizarea politicii noastre
  10. Cum ne puteți contacta

 

  1. INFORMAȚII GENERALE

Această Politică de confidențialitate și protecție a datelor cu caracter personal („Politica”), în conformitate cu prevederile art. 13 alin.1) și 2) din Regulamentul UE 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, descrie modalitățile în care noi, MUNICIPIUL ARAD, procesăm informațiile aduse la cunoștința noastră, incluzând datele cu caracter personal care sunt colectate prin intermediul website-ului atunci când acesta este utilizat de  către dumneavoastră.

În cazul în care nu sunteți de acord cu termenii prevăzuți de această politică de confidențialitate și cu furnizarea datelor cu caracter personal, nu utilizați acest website sau serviciile oferite de acesta. În această situație, vă puteți adresa instituției noastre direct la punctele de relații cu publicul indicate la secțiunea contact.

Pentru a urmări mai ușor informațiile, ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „MUNICIPIUL ARAD”, „Instituția”, „noi”, „nostru”, „noastră” etc, iar la dumneavoastră folosind termenii „utilizator” sau „vizitator”.

www.primariaarad.ro este website-ul oficial al MUNICIPIULUI ARAD creat pentru asigurarea unei mai mari transparențe, o mai bună înțelegere de către cetățeni a activităților unității administrativ-teritoriale a Municipiului ARAD și pentru îmbunătățirea procesului de comunicare dintre cetățeni și instituție. Prin intermediul secțiunilor sale, website-ul oferă, în mod constant, actualizat, exact și complet, accesul utilizatorilor la informații publice, acte normative, dispoziții ale primarului, hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului ARAD, anunțuri publice, reglementări și știri referitoare la activitățile Municipiului sau de interes general.

De asemenea, în scopul eficientizării procesului de comunicare dintre cetățeni și Municipiul ARAD, în cadrul website-ului www.primariaarad.ro am implementat aplicații informatice prin care vă facilităm, rapid și de pe orice dispozitiv, accesul online la înregistrarea diverselor cereri, sesizări sau solicitări către instituție, inclusiv pentru a verifica stadiul soluționării unei solicitări depuse de către dumneavoastră.

Instituția nu poate garanta că paginile website-ului nu conțin erori, dar vă asigurăm că depunem toate diligențele pentru remedierea lor și realizarea unei informări corecte.

MUNICIPIUL ARAD are sediul social în Arad, B-dul Revoluției, nr. 75, județul Arad, este operator de date cu caracter personal și în această calitate procesează datele cu caracter personal ale contribuabililor, petiționarilor, ale partenerilor contractuali, ale vizitatorilor sediului instituției, ale persoanelor care accesează website-ul nostru sau comunică cu noi pe diverse canale de comunicare (email, fax, telefon, poștă, întâlniri, participare la evenimente, etc), și ale altor persoane fizice care se adresează instituției noastre în vederea sprijinirii procesului de furnizare a serviciilor publice pentru cetățeni și a activităților suport specifice administrației publice locale.

Politica de confidențialitate descrie tipurile de date personale pe care le colectăm prin intermediul website-ului nostru, modul în care utilizăm aceste informații, cui îi sunt transmise datele, precum și drepturile și opțiunile pe care le au persoanele fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.

Totodată, prin prezenta politică descriem măsurile pe care le luăm pentru a asigura securitatea informațiilor și cum ne puteți contacta în legătură cu punerea în practică a protecției datelor și pentru a vă exercita drepturile.

În general, intenția noastră este de a colecta datele cu caracter personal care sunt furnizate în mod voluntar de către vizitatorii website-ului nostru și care sunt necesare pentru a putea oferi acces la informații privind activitatea MUNICIPIULUI ARAD sau pentru depunerea diverselor cereri.

Vă rugăm să citiți cu atenție această Politică pentru a afla mai multe detalii despre modul în care procesăm informațiile aduse la cunoștința noastră, incluzând datele cu caracter personal care sunt colectate prin intermediul acestui website atunci când acesta este utilizat de dumneavoastră.

Politica noastră de confidențialitate și protecția datelor cu caracter personal se aplică oricărui vizitator al website-ului MUNICIPIULUI ARAD – www.primariaarad.ro  

MUNICIPIUL ARAD se angajează să respecte prevederile Regulamentului UE 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, prin implementarea unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate, destinate să pună în aplicare în mod eficient principiile de protecție a datelor:

  • Legalitate, echitate și transparență: prelucrăm datele dumneavoastră legal și corect, suntem întotdeauna transparenți în privința informațiilor pe care le utilizăm, iar dumneavoastră sunteți informat corespunzător.
  • Controlul vă aparține: în limitele legii, vă oferim posibilitatea de a examina exactitatea datelor personale, actualiza sau șterge datele pe care le-ați împărtășit cu noi și de a vă exercita celelalte drepturi. 
  • Integritatea datelor și limitarea scopului: utilizăm datele numai în scopurile descrise la momentul colectării sau în noi scopuri compatibile cu cele inițiale, scopurile noastre respectând, în toate cazurile, legislația în vigoare. Luăm măsuri rezonabile pentru a ne asigura că datele personale sunt corecte, complete și actualizate.
  • Securitate: am implementat măsuri rezonabile de securitate și criptare, astfel încât să vă protejăm cât mai bine informațiile. Cu toate acestea, vă rugăm să rețineți faptul că niciun site web, nicio aplicație și nicio conexiune la internet nu este complet sigură.

 

  1. CATEGORIILE DE DATE CU CARACTER PERSONAL PRELUCRATE

Puteți utiliza site-ul nostru în calitate de vizitator fără a dezvălui date cu caracter personal, respectiv fără a fi necesară înregistrarea unui cont sau completarea vreunui formular de contact.

Cu toate acestea, în cazul în care alegeți să interacționați cu website-ul nostru în vederea utilizării serviciilor electronice publice integrate în site, vi se va solicita furnizarea acestor date în timpul unui proces de înregistrare sau autentificare și/sau, după caz pentru completarea  diverselor formulare de colectare a datelor cu caracter personal existente în cadrul website-ului sau prin link-uri externe conexate website-ului, pentru următoarele scopuri specifice:

  • Transmiterea unei sesizări privind o faptă de corupție din cadrul instituției  (secțiunea Alertă corupție, aflată în pagina principală),
  • Transmiterea unei solicitări/ sesizări/ mesaj fără a fi necesară crearea prealabilă a unui cont (secțiunea Trimite o solicitare, aflată în pagina principală)
  • Crearea unui cont de utilizator și Utilizarea portalului de servicii electronice publice de competența instituției, prin intermediul portalului de servicii electronice: www.myarad.primariaarad.ro , respectiv a:
  1. depunerii unei cereri, sesizări, solicitări către serviciile de specialitate din structura organizatorică a instituției, însoțită de documente doveditoare;
  2. verificării stadiului soluționării sau starea cererii/ solicitării depuse, inclusiv a vizualizării solicitării depuse („Căutare sau verificare document”),
  3. depunerii online de cereri pentru acordarea diverselor beneficii/servicii sociale („Direcția de Asistență Socială”),
  4. programării online pentru a accesa serviciile publice furnizate de Direcția de Asistență Socială („Programare online la ghișeu – Direcția de Asistență Socială”),
  5. depunerii unei sesizări de competența Primăriei Municipiului Arad sau a identificării altor sesizări cu obiect similar depuse de cetățeni marcate pe harta municipiului (la secțiunea „Sesizări online pe hartă”),
  6. depunerii unei cereri de autorizare pentru accesul în zonele cu restricție de tonaj de pe raza municipiului Arad
  7. depunerii unei petiții online.
  • Utilizarea secțiunii „Taxe și impozite” pentru:
  1. accesarea de informații detaliate despre contribuabil gestionate de instituție și comunicarea cu contribuabilii, prin intermediul platformei globalpay.ro
  2. efectuarea unei plăți online pe bază de card bancar a taxelor/ impozitelor datorate bugetului local, a amenzilor contravenționale, a taxei de eliberare pașaport,etc., inclusiv vizualizarea taxelor/ impozitelor locale datorate, prin intermediul platformei naționale de plăți ghișeul.ro.

Disponibilitatea serviciilor online conexate website-ului www.primariaarad.ro este asigurată prin intermediul unor aplicații informatice (globalpay.ro, ghiseul.ro) furnizate de parteneri ai instituției care, în condiții contractuale și de securitate informatică a prelucrării datelor cu caracter personal, asigură instituției noastre serviciile electronice online, precum și păstrarea bazelor de date aferente acestora sau prelucrate prin intermediul acestor aplicații. Acești furnizori de aplicații informatice web și-au implementat măsurile organizatorice și tehnice de protecție a datelor cu caracter personal procesate și stocate, inclusiv propriile politici de confidențialitate și notificări privind prelucrarea datelor cu caracter personal, și garantează protecția și securitatea datelor cu caracter personal stocate și procesate de către angajații săi care au acces la acestea.

Prin urmare, pentru a procesa una sau mai multe transmiteri/solicitări de informații ori solicitări de servicii prin intermediul formularelor de colectare a datelor dumneavoastră existente în website, pe subdomenii ale acestuia sau prin direcționarea către platformele partenerilor noștri, în funcție de scopul urmărit și serviciul pe care-l accesați, este necesară, după caz, prelucrarea unor categorii de date cu caracter personal despre dumneavoastră, cum sunt:

  1. Pentru transmiterea unei sesizări privind o faptă de corupție din cadrul instituției (rubrica „Alertă corupție”): numele și prenumele, domiciliul/reședința, adresa de e-mail, numărul de telefon, detalii despre faptă și aspectele sesizate, orice date despre o persoană fizică cuprinse în documentele justificative atașate în formular în sprijinul sesizării, semnătura, precum și orice alte date sau informații cu caracter personal pe care le introduceți voluntar în caseta destinată mesajului;
  2. Pentru transmiterea unei/unui sesizări/ reclamații/ mesaj, fără a fi necesar un cont înregistrat (rubrica „Trimite o solicitare”) pe subdomeniul www.myarad.primariaarad.ro al instituției: numele, prenumele, adresa de domiciliu/reședință, CNP/ ID, datele de identificare din actul de identitate și detalii despre emiterea acestuia, adresa de email, telefon, interesul (tipul de solicitare și detalii despre aspectele sesizate), date cuprinse în documentele justificative anexate în formular, precum și orice alte date sau informații cu caracter personal pe care le introduceți voluntar în caseta destinată detaliilor sesizării ori mesajului;
  3. Pentru înregistrarea unui cont pe subdomeniul aparținând instituției www.myarad.primariaarad.ro și dezvoltat pentru relația cu cetățenii: numele și prenumele, CNP, datele din actul de identitate (încărcarea imaginii actului de identitate în formular în scopul verificării identității), domiciliul, numărul de telefon, adresa de email;
  4. Pentru utilizarea serviciilor electronice online pe baza contului înregistrat (rubricile „Portalul de servicii”, „Servicii electronice – Accesează portalul”), suplimentar față de datele de acces la contul de utilizator (user și parola), este necesar să prelucrăm, în funcție de interesul utilizatorului și serviciul accesat, următoarele tipuri de date cu caracter personal, după caz: numele, prenumele, cetățenia, CNP, domiciliul, adresa de domiciliu/reședință, datele din actul de identitate, date de contact (telefon, adresa de email), calitatea, serviciul de specialitate accesat, interesul urmărit (tipul de solicitare/ cerere/ document, motivul/ detalii despre solicitare, serviciul adresat, mesajul), codul solicitării/ cod de acces (cod QR/ număr înregistrare) și orice alte informații sau date cu caracter personal solicitate de formularul de colectare a datelor accesat de către utilizator.
    De asemenea, vom prelucra orice date cu caracter personal sau informații ce pot identifica direct sau indirect o persoană fizică completate de utilizator direct în formular sau indicate în cuprinsul documentelor doveditoare încărcate în formular în sprijinul cererii/ solicitării, în scopul soluționării acesteia conform prevederilor legale de către compartimentul competent din cadrul instituției (de exemplu: extrasul de carte funciară, titlu de proprietate, plan cadastral, certificat de urbanism, documentul privind dovada de achitare a unei taxe, acte administrative emise anterior pentru solicitant de instituție sau alte instituții/autorități din țară sau orice alt document suplimentar încărcat de utilizator în sprijinul cererii).
  5. Utilizarea secțiunii „Taxe și impozite” se realizează cu ajutorul a două aplicații informatice conexate site-ului nostru, accesibile cu sau fără autentificarea în cont, cu mențiunea că în cazul conectării fără cont sunt accesibile în mod limitat doar anumite secțiuni ale acestora:
  • globalpay.ro pentru accesarea unor informații detaliate privind relația contribuabil – instituție
  •  sistemul național de plăți ghișeul.ro prin intermediul căruia se pot efectua plăți online a taxelor/ impozitelor datorate bugetului local, a amenzilor contravenționale, a altor tipuri de taxe/amenzi către alte instituții publice înrolate în sistemul național de plăți.

Utilizarea formularelor existente în aceste aplicații necesită prelucrarea anumitor tipuri de date cu caracter personal despre utilizator, în funcție de interes și formularul accesat, precum: datele de acces la cont (utilizator, parola), numele și prenumele, CNP, date de identificare ale actului de identitate, date de contact (telefon, adresa de email), calitatea utilizatorului/ solicitantului (proprietar, coproprietar, mandatar, a.a.), date despre proprietate/ bunuri impozabile (de ex. declarațiile online: categoria imobilelor - clădiri, terenuri, mijloace de transport, panouri publicitare, adresa unde sunt înregistrate, alte date de identificare/ cadastrale despre imobile), datele cardului bancar, istoricul tranzacțiilor, categoria în care se încadrează suma datorată (taxe și impozite, amenzi contravenționale, taxe eliberare pașaport sau alte taxe speciale), imaginea actului de identitate (necesară pentru verificarea identității solicitantului), detalii despre amendă: tipul amenzii, date despre procesul verbal de contravenție (seria și numărul, data întocmirii, data comunicării, suma de plată, adresa de email, poza/ scanarea procesului verbal), destinatarul plății (instituția/entitatea beneficiară a plății), precum și oricare alte date sau informații cu caracter personal solicitate de formularul accesat. De asemenea, în sprijinul cererii și soluționării acesteia conform opțiunilor selectate pe site de dvs., este necesară încărcarea și a anumitor documente doveditoare, care cuprind date cu caracter personal sau informații ce pot identifica direct sau indirect o persoană fizică, caz în care vom prelucra și aceste informații (de ex., procesul verbal de contravenție).

Vă rugăm să rețineți că furnizarea informațiilor cu caracter personal marcate cu semnul (*) sau (!) prin intermediul formularelor de colectare a datelor este obligatorie pentru a putea răspunde solicitărilor primite de la dumneavoastră. Alte date sau informații cu caracter personal pe care ni le furnizați la completarea formularelor de contact sunt la alegerea dumneavoastră.

Nefurnizarea oricăreia dintre informațiile și datele cu caracter personal solicitate poate conduce la imposibilitatea contactării și transmiterii solicitărilor, sesizărilor dumneavoastră, a efectuării online a plății taxelor, impozitelor și amenzilor prin intermediul website-ului, respectiv la imposibilitatea utilizării serviciilor electronice integrate în website.

De asemenea, suplimentar față de datele cu caracter personal și modalitățile de colectare descrise mai sus, colectăm date și din alte surse, așa cum este valabil pentru cele mai multe dintre site-urile web.

Astfel, este necesar să vă informăm despre faptul că website-ul www.primariaarad.ro  colectează în mod automat informații tehnice despre dumneavoastră, care identifică doar activitatea de vizitator sau utilizator al website-ului, atât ca urmare a simplei accesări a site-ului, cât și ca urmare a vizualizării paginilor sau secțiunilor pe care ați dat ”click” cu ocazia utilizării website-ului.

Aceste informații tehnice sunt colectate prin mijloace automate, respectiv prin modulele cookie sau alte tehnologii similare (web beacons, web server logs, s.a), stocate în fișierele jurnal și reprezintă date statistice referitoare la acțiunile și tiparele de navigare ale utilizatorilor noștri, dar care nu identifică direct o anumită persoană.

Modulele cookie identifică informații precum: adresele IP (Protocol Internet), sistemul de operare, tipul de browser, locația geografică a computerului sau a dispozitivului, și alte informații despre vizitarea acestui website, de exemplu paginile vizualizate, secțiunile/rubricile/articolele pe care ați dat click. Adresa dumneavoastră IP poate fi, de asemenea, utilizată pentru a diagnostica problemele cu serverul nostru, pentru a administra acest site, pentru a analiza tendințele, pentru a urmări navigarea unui utilizator pe site și pentru a colecta informații demografice, pentru a ne ajuta să înțelegem preferințele vizitatorilor și nevoile acestora.

Cookie-urile și alte tehnologii similare ne ajută să îmbunătățim website-ul și să oferim un conținut mai bun și personalizat (pentru mai multe informații despre utilizarea cookie-urilor pe website, vă rugăm să consultați Politica de administrare a fișierelor cookie disponibilă pe website-ul nostru aici.

Vă informăm că, navigând în cadrul secțiunilor din website, veți găsi link-uri/ adrese de interes pentru informarea dumneavoastră pe care le considerăm utile sau corelate cu conținutul www.primariaarad.ro.  

Astfel, am inclus legături/ linkuri către site-urile partenerilor noștri (de ex. ghiseul.ro, globalpay.ro) ori subdomenii ale www.primariaarad.ro (www.myarad.primariaarad.ro), create sau dezvoltate de instituție în scopul facilitării comunicării cu publicul și furnizării serviciilor electronice către cetățenii interesați și prin intermediul cărora prelucrăm datele cu caracter personal conform politicilor de confidențialitate publicate de parteneri sau conform prezentei Politici.

Alte link-uri externe existente pe website-ul nostru vă direcționează către website-uri care au sau pot avea legătură cu conținutul www.primariaarad.ro, dar care nu ne aparțin și care nu sunt sub controlul nostru (de ex: www.gov.ro, www.fonduri-ue.ro, www.poca.ro, www.facebook.com, www.youtube.com, www.instagram.com, etc). După ce faceți clic pe un astfel de link extern aparținând unei terțe părți, veți fi direcționat către website-ul terței părți. Dacă vizitați oricare dintre aceste website-uri conectate, trebuie să analizați politicile lor privind confidențialitatea înainte de a trimite orice date sau informații personale acestor website-uri. Nu suntem responsabili pentru politicile și practicile altor operatori de date cu caracter personal sau pentru modul în care website-urile acestora își gestionează datele. Municipiul ARAD nu controlează și nu își asumă nicio responsabilitate pentru conținutul, politicile privind confidențialitatea și notele de informare sau practicile website-urilor sau serviciilor terțelor părți.

  1. SCOPURILE PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL

MUNICIPIUL ARAD prelucrează datele cu caracter personal colectate prin intermediul website-ului www.primariaarad.ro în următoarele scopuri:

  • Furnizarea serviciilor administrației publice locale și emiterea actelor administrative pentru cetățeni, respectiv a activităților suport specifice administrației publice locale prin intermediul website-ului;
  • Gestionarea relației cu cetățenii și informarea utilizatorilor, respectiv suportul oferit acestora prin intermediul căilor de comunicare afișate la secțiunea Contact și cu privire la diversele solicitări și mesaje adresate instituție prin intermediul site-ului;
  • Mentenanța conturilor înregistrate de utilizatori pe subdomeniul www.myarad.primariaarad.ro
  • Efectuarea unei operațiuni de plată privind impozitele și taxele locale și alte categorii de taxe/ amenzi;
  • Formularea răspunsurilor la solicitări, sesizări, reclamații primite online prin intermediul secțiunilor dedicate acestui scop;
  • Efectuarea demersurilor înainte de încheierea unui contract între Municipiul ARAD și cetățean (de exemplu: pentru încheierea unui contract de locațiune);
  • Îndeplinirea obligațiilor legale specifice autorității publice locale, în contextul înregistrării, analizării și soluționării petițiilor/ sesizărilor/ cererilor transmise, întocmirea documentelor administrative, arhivarea documentelor;
  • Efectuarea de analize interne destinate îmbunătățirii serviciilor publice de interes local;
  • În scop de arhivare a documentelor, atât în format fizic, cât și electronic;
  • Promovarea activităților, programelor/ proiectelor de dezvoltare desfășurate de instituție, a inițiativelor și evenimentelor de interes local pentru cetățenii Municipiului ARAD și informarea utilizatorilor cu privire la legislația aplicabilă, actele administrative emise și proiectele de acte administrative, rapoarte diverse, comunicate, anunțuri, știri și alte informații de interes public;
  • Administrarea și întreținerea website-ului, îmbunătățirea experienței oferite pe site, a diverselor analize sau raportări privind modul de funcționare al website-ului sau a preferințelor de consum ale utiliztorilor website-ului.
  • Colectarea de informații de la cetățeni privind gradul de satisfacție referitor la activitatea administrației publice locale a Municipiului ARAD.
  • Pentru protejarea împotriva fraudei și a altor activități ilegale, pentru soluționarea oricăror petiții/plângeri/solicitări ale persoanelor vizate, precum și pentru constatarea sau revendicarea unui drept în instanță, soluționarea litigiilor sau investigațiilor în care instituția este parte.
  • Pentru a diagnostica sau remedia probleme tehnice de funcționare a website-ului.
  • Alte scopuri compatibile cu cele de mai sus.

 

  1. TEMEIURILE PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Temeiul legal al prelucrarii de către MUNICIPIUL ARAD a datelor cu caracter personal prin intermediul website-ului conform scopurilor mai sus indicate este:

  • Prelucrarea datelor dumneavoastră este necesară pentru a face demersuri la cererea dumneavoastră înainte de încheierea unui contract sau pentru executarea unui contract la care dumneavoastră, în calitate de persoană vizată, sunteți parte, conform art. 6, lin. 1, lit. b) din Regulamentul UE 679/2016 (în ceea ce privește încheierea și executarea contractelor în care Municipiul ARAD este parte: concesiune, locațiune, achiziție, vânzare-cumpărare prin licitație publică, etc).
  • Prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului, conform prevederilor art. 6, alin.1, lit. c) din Regulamentul UE 679/2016, în ceea ce privește: respectarea și aplicarea Codului administrativ și a altor acte normative aplicabile activității instituției, activitatea de înregistrare financiar-contabilă, activitatea de constatare, impunere și control, activitatea de colectare de la cetățeni a impozitelor și taxelor locale, amenzilor, a elaborării, întocmirii, aprobării și execuției bugetului unității administrativ-teritoriale, pentru înregistrarea financiar-contabilă, activitatea de arhivare fizică/electronică a documentelor, soluționarea cererilor de informații de interes public și a petițiilor, respectarea și aplicarea politicilor, procedurilor interne ale instituției, etc.
  • Prelucrarea datelor dumneavoastră este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau care rezultă din exercitarea autorității publice cu care este învestit operatorul, conform prevederilor art. 6, alin. 1, lit. e) din Regulamentul UE 679/2016, atunci când prelucrarea datelor se realizează în legătură cu activitatea instituției noastre, respectiv furnizarea serviciilor publice de interes local către cetățeni și emiterea actelor administrative în legătură cu activități, inițiative, evenimente, realizarea de programe și proiecte prin intermediul instituțiilor și serviciilor publice subordonate privind: 
  • Educația,
  • Serviciile sociale pentru protecția copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice, a familiei și a altor persoane sau grupuri aflate în nevoie socială,
  • Sănătatea,
  • Cultura,
  • Tineretul,
  • Sportul,
  • Ordinea publică,
  • Situațiile de urgență,
  • Protecția și refacerea mediului,
  • Conservarea, restaurarea și punerea în valoare a monumentelor istorice și de arhitectura, a parcurilor, grădinilor publice și rezervațiilor naturale,
  • Dezvoltarea urbană,
  • Evidența persoanelor,
  • Podurile și drumurile publice,
  • Serviciile comunitare de utilitate publică: alimentare cu apă, gaz natural, canalizare, salubrizare, energie termică, iluminat public și transport public local,
  • Activitățile de urgență de tip salvamont, salvamar și de prim ajutor,
  • Activitățile de administrație social-comunitară,
  • Locuințele sociale și celelalte unități locative aflate în proprietatea unității administrativ-teritoriale ARAD sau în administrarea sa,
  • Punerea în valoare, în interesul comunității locale, a resurselor naturale de pe raza unității administrativ-teritoriale ARAD,
  • Alte servicii publice stabilite prin lege:
    • impozitele și taxele locale, amenzi contravenționale, munca în folosul comunității,
    • colectare debite/ recuperare creanțe,
    • emitere autorizare/ licențe,
    • resurse umane,
    • fond funciar, registru agricol
    • gestiunea economico-financiară și administrativă,
    • darea în administrare, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietatea publică a Municipiului ARAD,
    • vânzarea, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate privată a Municipiului ARAD,
    • stare civilă,
    • urbanism și amenajarea teritoriului,
    • registrul electoral – evidența electorală,
    • arhivă
    • registratură, relații publice, secretariat.
  • Prelucrarea este necesară în scopul realizării interesului legitim de a asigura funcționalitatea site-ului, de a îmbunătăți permanent experiența dumneavoastră pe site, pentru securitate (pentru a păstra acest site securizat împotriva fraudei și a altor activități ilegale) și protejarea drepturilor și intereselor MUNICIPIULUI ARAD și ale partenerilor săi colaboratori, conform prevederilor art. 6, alin. 1, lit. f) din Regulamentul UE nr. 679/2016.

 

  1. DURATA PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL

MUNICIPIUL ARAD prelucrează datele cu caracter personal colectate prin intermediul site-ului doar pe durata necesară pentru îndeplinirea scopurilor de prelucrare mai sus menționate, iar ulterior, pentru respectarea cerințelor legale în vigoare și pentru protejarea drepturilor legale și a intereselor instituției și ale cetățenilor (utilizatorii website-ului).

Imediat după încheierea perioadei aplicabile de arhivare, se vor aplica măsuri care vizează ștergerea, anonimizarea, arhivarea sau distrugerea datelor, conform procedurilor legale aplicabile și cerințele de protejare a intereselor persoanei vizate. Conform legii, anumite date/informații vor fi păstrate în arhiva instituției permanent.

În cazul prelucrării datelor în baza contului de utilizator (al datelor asociate contului), datele vor fi prelucrate sau vor rămâne în posesia noastră până la momentul dezactivării contului. În măsura în care datele nu vor mai fi necesare pentru instituție, se vor aplica măsuri ce vizeazăștergerea, anonimizarea, arhivarea, distrugerea în confomitate cu procedurile legale aplicabile și cerințele de protejare a intereselor instituției și persoanelor vizate.

Informațiile colectate de cookies sunt stocate timp de 12 luni în vederea realizării de analize și rapoarte legate de performanța website-ului. Ele vor fi șterse ulterior acestei perioade.

 

  1. TRANSMITEREA/ DEZVĂLUIREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Pentru îndeplinirea scopurilor de prelucrare, MUNICIPIUL ARAD poate dezvălui datele dumneavoastră cu caracter personal către parteneri, către terțe persoane sau entități care sprijină desfășurarea activității instituției noastre prin intermediul site-ului, precum furnizori de servicii IT (mentenanță, dezvoltare software), de servicii de arhivare în format fizic/electronic, de servicii de monitorizare a traficului și comportamentului utilizatorilor, servicii poștale/de curierat, ori în măsura în care suntem obligați să facem acest lucru prin lege, la solicitarea autorităților competente de control ale statului, în baza unor cereri expres formulate și în limitele prevederilor legale.

Putem transmite datele și altor părți având consimțământul sau potrivit instrucțiunilor dumneavoastră.

Ne vom asigura, în limite rezonabile, că datele dumneavoastră nu părăsesc Spațiul Economic European, însă, în măsura în care vom transfera date către state din afara SEE, ne vom asigura, în toate cazurile, că transferurile sunt legitime, având la bază consimțământul dumneavoastră explicit sau alt temei legal.

 

  1. DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ

În calitate de persoană vizată, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, beneficiați de următoarele drepturi:

  • Dreptul de a solicita accesul la datele dumneavoastră cu caracter personal: dreptul de a obține, de la MUNICIPIUL ARAD, la cerere și în mod gratuit, confirmarea faptului că datele dumneavoastră cu caracter personal sunt sau nu sunt prelucrate de către Instituție și dreptul de a fi informat cu privire la respectiva prelucrare;
  • Dreptul de a rectifica datele dumneavoastră cu caracter personal: dreptul de a obține de la MUNICIPIUL ARAD rectificarea datelor dumneavoastră cu caracter personal incorecte/incomplete;
  • Dreptul de a șterge datele dumneavoastră cu caracter personal: dreptul de a obține de la MUNICIPIUL ARAD, ștergerea datelor dumneavoastă cu caracter personal, însă în acest caz nu veți mai beneficia de posibilitatea de utilizare a contului/ de a primi informații prin intermediul adresei de poștă electronică și nici acces la serviciile electronice online. Acest drept nu va putea fi exercitat în măsura în care MUNICIPIUL ARAD are obligația conform legii să păstreze și să proceseze anumite date cu caracter personal, de exemplu, în cazul solicitărilor de accesare a serviciilor furnizate de către instituție. Datele pot fi șterse în următoarele situații:
    • acestea nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate;
    • în cazul în care este retras consimțământul și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare, acolo unde prelucrarea datelor se bazează pe consimțământul dumneavoastră;
    • în cazul în care vă opuneți prelucrării și nu există motive legitime care să prevaleze;
    • în cazul în care datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal;
    • în cazul în care datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale.
  • Dreptul de a restricționa prelucrarea: dreptul de a obține de la MUNICIPIUL ARAD restricția de prelucrare, în următoarele cazuri:
  1. (i) acuratețea datelor cu caracter personal este contestată de dumneavoastră;
  2. (ii) procesarea este nelegală și prin urmare, vă opuneți ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea prelucrării;
  3. (iii) MUNICIPIUL ARAD nu mai are nevoie de datele dumneavoastră cu caracter personal, dar dumneavoastră solicitați aceste date pentru stabilirea, exercitarea și apărarea unor pretenții legale.

Aveți dreptul de a vă opune în orice moment, în mod gratuit și fără nicio justificare ca datele dumneavoastră cu caracter personal să fie prelucrate în scop de reclamă, marketing și publicitate sau să fie dezvăluite unor terți într-un asemenea scop.

  • Dreptul la portabilitatea datelor, respectiv dreptul de a primi datele cu caracter personal printr-o modalitate structurată, folosită în mod obișnuit și într-un format ușor de citit, precum și dreptul ca aceste date să fie transmise de către MUNICIPIUL ARAD către alt operator de date, în măsura în care sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege;
  • Dreptul la opoziție, reprezintă dreptul ca în orice moment, din motive legate de situația dumneavoastră particulară, să vă opuneți prelucrării datelor în temeiul interesului legitim, cu excepția cazului în care MUNICIPIUL ARAD are motive legitime și imperioase care justifică prelucrarea și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților persoanelor vizate sau atunci când scopul prelucrării este constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță;   
  • Dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale automate, reprezintă dreptul de a nu fi subiectul unei decizii luate exclusiv pe baza unor activități de prelucrare automate, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice sau vă afectează în mod similar într-o măsură semnificativă;
  • Dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere sau instanțele de judecată competente, atunci când considerați că datele cu caracter personal sunt prelucrate în mod nelegal de către MUNICIPIUL ARAD. Astfel, beneficiați de dreptul de a vă adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal la adresa: București, B-dul G-ral Gheorghe Magheru, nr. 28-20 Sector 1 sau prin e-mail la: anspdcp@dataprotection.ro sau instanțelor de judecată competente pentru apărarea oricăror drepturi garantate de legislația privind protecția datelor cu caracter personal care v-au fost încălcate.

Drepturile mai sus menționate sunt expres prevăzute în Regulamentul (UE) 679/2016 pentru protecția persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și pot fi exercitate de către dumneavoastră în orice moment.

 

  1. CUM PROTEJĂM DATELE CU CARACTER PERSONAL

MUNICIPIUL ARAD pune în aplicare măsuri de siguranță administrative, tehnice, organizatorice și fizice pentru a proteja datele dumneavoastră cu caracter personal împotriva distrugerii accidentale, ilegale sau neautorizate, pierderii, alterării, accesării, comunicării sau utilizării în alte scopuri. Facem tot posibilul pentru a păstra datele dumneavoastră în siguranță. Utilizăm protocoale sigure pentru comunicare și transfer de date (cum ar fi HTTPS), folosim anonimizarea și pseudonimizarea acolo unde este cazul. Monitorizăm sistemele noastre informatice pentru posibile vulnerabilități și atacuri. Actualizăm și testăm tehnologia noastră de securitate în mod continuu.

Restricționăm accesul la datele dumneavoastră personale, permițându-l doar acelor angajați care trebuie să cunoască acele informații pentru a vă oferi serviciile pe care le solicitați. În plus, instruim angajații noștri cu privire la importanța confidențialității și menținerea confidențialității și securității informațiilor dumneavoastră.

Însă, chiar dacă facem tot posibilul, nu putem, garanta că transmisiile de date pe Internet pot fi 100% sigure. În consecință, nu putem asigura sau garanta securitatea informațiilor pe care le transmiteți și înțelegeți că orice informație pe care o transferați către noi, se face cu un anumit risc. Cu toate acestea, instituția folosește măsuri de securitate a site-ului în conformitate cu cele mai bune practici pentru a proteja site-ul web, e-mailurile și listele de corespondență.

De asemenea, suntem conștienți că pot apărea incidente de utilizare greșită sau incursiuni neautorizate în site-ul instituției. În aceste situații, obiectivele noastre sunt de a izola cât mai rapid problema, pentru a asigura sau restabili funcționalitatea corespunzătoare și pentru a minimiza neplăcerile utilizatorilor noștri. Dacă este necesar, vom informa autoritățile competente cu privire la încălcările de securitate a datelor. Vom face tot ce putem în mod rezonabil pentru a preveni încălcarea securității și pentru a asista autoritățile în cazul în care vor apărea incidentele de utilizare incorectă sau incursiuni neautorizate în site-ul www.primariaarad.ro.   

Vă informăm că sunteți deplin responsabil pentru menținerea confidențialității parolei și a informațiilor înregistrate pe acest site, pe subdomeniile acestuia ori site-urile partenerilor instituției, precum și pentru toate înregistrările realizate pe contul dumneavoastră. Prin prezenta, consimțiți să notificați în scris reprezentanții instituției indicați în cuprinsul acestei Politici de confidențialitate, cu privire la orice utilizare neautorizată a parolei dumneavoastră, respectiv a contului dumneavoastră. Instituția nu poate fi ținută responsabilă pentru niciun fel de prejudiciu rezultat ca urmare a neîndeplinirii acestor obligații de către dumneavoastră.

 

  1. ACTUALIZAREA POLITICII NOASTRE

Conținutul acestei Politici poate fi actualizat periodic, prin republicarea versiunii revizuite în pagina pe care o vizualizați la acest moment. În cazul unor modificări semnificative vă vom informa despre acestea prin note de informare ușor vizibile postate pe website-ul nostru, indicând la începutul documentului când a fost făcută cea mai recentă actualizare. Versiunea revizuită intră în vigoare la data publicării pe website. Responsabilitatea de a verifica conținutul acestei pagini pentru a fi la curent cu cea mai recentă versiune a acestui document vă revine în totalitate.

 

  1. CUM NE PUTEȚI CONTACTA

Dacă aveți întrebări sau comentarii despre prezenta Politică de confidențialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal, dacă doriți să vă exercitați drepturile sau să actualizăm datele cu caracter personal pe care le deținem despre dumneavoastră, vă rugăm să ne scrieți la următoarea adresa: Arad, B-dul Revoluției, nr. 75, județul Arad, sau prin e-mail la următoarea adresă: pma@primariaarad.ro.    

Totodată vă informăm că dreptul dumneavoastră de a vă adresa în orice moment autorității de supraveghere nu va fi afectat în niciun fel dacă ne contactați în prealabil, asigurându-vă că vom depune toate eforturile necesare pentru a rezolva orice problemă pe cale amiabilă cu dumneavoastră.

 

Datele de contact ale responsabilului nostru pentru prelucrarea datelor:

 

Publicată la data de: _____________